Piękna, szczupła sylwetka to marzenie niejednej osoby zmagającej się z nadwagą lub po prostu pragnącej uzyskać bardziej atrakcyjne kształty. Jednak wytrwać w diecie nie jest łatwo. Z myślą o osobach, którym trudno utrzymać rygor przez kilka czy kilkanaście tygodni, powstała dieta 50/50. Sprawdź, jakie efekty można przy niej uzyskać!

    Założenia diety 50/50

    Zyskująca sobie coraz większą popularność dieta 50/50 nie jest ani rygorystyczna, ani niezdrowa, ani męcząca. W istocie to jedna z najłagodniejszych diet. Właśnie dlatego chętnie stosują ją osoby chorujące na otyłość, którym z różnych przyczyn trudno jest znacząco zredukować ilość spożywanych kalorii. Dieta 50/50 jest łatwa do stosowania i nie wymaga rezygnowania z ulubionych produktów (no chyba, że twoim ulubionym produktem jest beza lub hamburger z pobliskiego fast-foodu).

    Podstawowym założeniem diety 50/50 jest zasada drugiego dnia. W pierwszym dniu diety ogranicz ilość spożywanych kalorii o 25% twojego dziennego zapotrzebowania. Drugiego dnia ogranicz dobową dawkę spożywanego tłuszczu do 30%. Unikaj więc tłustych mięs itp. Te dwie podstawowe zasady stosuj naprzemiennie co drugi dzień.

    Co mogę jeść?

    Dieta 50/50 nie wprowadza listy dozwolonych i zakazanych produktów. Daje bardzo dużą dowolność w zakresie posiłków i napojów. Innymi słowy – jesz, co chcesz. Oczywiście sam rozsądek podpowiada, że lepiej nie objadać się wtedy fast-foodami, słodyczami i chipsami. Zresztą, takie produkty bardzo szybko „wyczerpałyby” limity obowiązujące przy tej diecie.

    Aby uzyskać najlepsze efekty, przede wszystkim staraj się ograniczać produkty wysokotłuszczowe, węglowodany i cukry. Unikaj też produktów wysokoprzetworzonych (np. słodkich płatków śniadaniowych). Postaw raczej na produkty pełnoziarniste – makarony, pieczywo itp., kasze, chude mięso, ryby, orzechy, a także oczywiście warzywa i owoce. Czym więcej błonnika, tym lepiej!

    Ogromną zaletą diety 50/50 jest możliwość dostarczenia organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Korzystaj z tej możliwości! Jedz różnorodnie, kolorowo i zdrowo.

    Dieta 50/50

    Stosując dietę 50/50, możesz stracić nawet 6% swojej masy ciała przez 8 tygodni. Jeśli przykładowo ważysz 70 kg, przez niecałe 2 miesiące schudniesz 4 kg. Wynik ten może nie brzmieć imponująco, ale trzeba wziąć pod uwagę, że dieta ta została opracowana z myślą o osobach, którym trudno wytrwać w stosowaniu rygorystycznego jadłospisu. Jeśli więc możesz jeść, co chcesz i chudnąć, wynik 6% masy ciała jest naprawdę imponujący!

    Dzięki temu, że dieta 50/50 jest łagodna i nie powoduje znacznej utraty wagi, nie niesie ze sobą praktycznie żadnego ryzyka efektu jo-jo. Co więcej, przynosi ona wiele korzyści pod względem zdrowotnym. Pomaga obniżyć poziom cholesterolu i zmniejsza ryzyko rozwoju chorób serca. Poprawia ogólne samopoczucie i nie odbiera energii do ćwiczeń, które są jak najbardziej wskazane przy odchudzaniu!

    Dieta 50/50 jest zdrowa i bezpieczna dla większości ludzi. Nie zaleca się jej jednak kobietom w ciąży i karmiącym piersiom. Jeśli cierpisz na przewlekłą chorobę, przed rozpoczęciem tej diety (jak i każdej innej!) skonsultuj się ze swoim lekarzem.

    RELATED ARTICLES

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *